Telephone phenomenon

Idag hände en jävligt mystisk sak på jobbet... Satt på rast när telefonen ringde och det är ett skyddat nummer. Den enda personen som jag vet ringer från skyddat nummer är pappa från jobbtelefonen, så jag tar för givet att det är han som ringer. När jag svarar får jag ingen respons alls, och det enda jag hör är ljuden ifrån en sjukhussäng. Om man tänker sig en kille som åkt in på intensiven i en Beck-film och ligger i koma när Beck kliver in, respiratorer som piper och brus. I hela 16 sekunder ropar jag "hallå" och kollegorna börjar efter ett litet tag att kolla konstigt på mig.
Jag ringer då upp pappa och han svarar, dessutom är han hemma och välbehållen så jag pustar ut. När jag förklarar vad som precis har hänt och att jag blev lite orolig piper det till i telefonen, vi lägger på efter att pappa menar att han mest skickar folk till intensiven istället för att hamna där själv.
När jag kollar vad det var som pep så var det ett SMS ifrån 3Svar (3-kunders röstbrevlåda), och vad fan hör jag där? Om inte samma jävla sjukhusljud, och INGEN säger ETT ENDA jävla ord! Det håller även på så i drygt tjugo (20!!!) sekunder innan det bryts. Nu vill jag fanimig veta vad som händer...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst vare Tools text ;) Den låten är grymt underbar, i love it.
Läste ditt inlägg här, de senaste; Va creepy! Jobbigt värre.

Anonym sa...

tss.. Antingen så var det ledningarna som stökar, kanske någon som vill skämta med dig... lr så har du fått påhälsning från någon/något som vill dig något.. [skrockar]

Anonym sa...

Men precis; Ren hy är överskattat ;)

Anonym sa...

Ja du .. att flytta till sundsvall låter inte helt fel, men nu är de ju så att mina studier är här .. *suck*

Anonym sa...

fasen vad läskigt!