Kvällens höjdpunkter

Kvällen förgyldes av filmkväll med Johan och Felicia. Vi var på "Hemmakväll" och hittade två ganska intressanta filmer, nämligen Ichi The Killer och Behind The Mask: The Rise of Leslie Vernon.
Anledningen till att vi ville se "Ichi" var att den vart nästintill tabubelagd när den kom. Enligt baksidan gavs det ut spypåsar till biopubliken i Japan samt att de starkaste våldsscenerna klipps bort i länder som Tyskland och England. Varför förstod ingen av oss. Den var som vilken film som helst, bara mindre sammanhängande.

Den film som faktiskt fick oss att mysa i soffan var "Behind The Mask". Riktigt fränt uppbygd film som verkligen var oväntat bra. Se den om ni kan.

3 kommentarer:

Hannah sa...

Den var faktiskt förbannat bra, Behind the Mask. Helt oväntat bra faktiskt!

Nu ligger du och sover, och jag har ingen aning om hur länge du var uppe igår natt, men jag antar att det var till runt sex?

Johell sa...

Ja, verkligen. En av de få filmer jag "måste" äga i framtiden. :)

Jag tror det vart 6-6:30. Fattar inte varför jag inte kunde sova.

Hannah sa...

Inte jag heller. Fast nu har du nog vänt på dygnet, heh.