Diverse viktigheter

Är väldigt nyligt hemkommen från jobbet, så numera är jag kommunikatör på Com Hem. Ha ha, seriöst värre. Idag var första dagen på utbildningen och det var som sagt väldigt nervöst. Nya människor och nya saker att lära sig. Bussresan var dock hemskast av allt, med förtiotusen jävla fjortisar som sjöng alla sånger som inkluderade könsord (helst flera gånger) och alla i busen skruvade obekvämt på sig... Tur som fan att jag hade min MP3-spelare med mig, och inte var beväpnad. Ha ha. Nåväl, jobbet verkar väldigt avancerat och jag fattade ingenting av datasystemet de använde, men det kommer väl med tiden antar jag. Det är bara jobbigt när det verkar som att alla andra förstår utom en själv. Men shit the same, jag ska spöa dem i allt vad försäljning heter ändå! Vi knäppte kort till vår id-bricka som man alltid måste ha på sig (viktigt värre) och så fick vi passerkort. Id-brickorna dröjer dock ett tag.

Nu har jag alltså spenderat 2 timmar (lite drygt) på en buss och lyssnat på musik, bieffekten av det är att man kommit på 30 000 låt-idéer och 40 000 bra riff, det är sämst att komma på sånt på bussen, man glömmer det så lätt. Så nu är det bara att sätta sig och skriva musik tills jag somnar vid datorn. Det lär ta ungefär fem minuter känner jag.

Inga kommentarer: