En 5-stjärnig helg

Helgen med ett ord är: Brutal. På alla sätt och vis var helgen brutal, förutom när man associerar det med negativa saker (som tråkig, sämst osv). Fredagen utspelade sig hemma hos Johan och Flicia (e:et saknas med flit, dra ut lite längre på f:et istället). Sedan gjorde vi skepparn osäker och Hanna vart utslängd efter ett tag. Hanna v.s. Skepparn 0 - 1.
Lördagen var dock någonting alldeles extra. Tio minuter över fem ramlar jag in hos Tomas och Therese för lite middagsmys och ölande. Middagen var Kyckling marinerad i marinad (!) och efter det var alla mätta och belåtna. Vi spelade allehanda kortspel tills vi bestämde oss för att ta en taxi till stan. Vårt uppdrag var att infiltrera invigningen av 360, som låg brevid Irish (min favoritkrog). Där träffade vi Christian Remes som jag shottade med (här kan ordet brutal stoppas in igen). Otroligt trevlig kväll trots ett litet missöde och en snabbis på akuten.
Söndag, alal vaknar upp och mår som sju svåra år, återigen hemma hos Tomas och Therese. Då kom vi på bra saker man kan säga när man vaknar som om man just återuppstått från de döda.

Händiga-fraser-listan-2006:

  1. "Nej, om man skulle ta och lära sig något nytt?"
  2. "Nej, om man skulle ta och bygga något?"
  3. Det var nog någon mer... Tror jag...
Hur som helst, det hela avslutades med en promenad med Selma (deras härligt energiska hund), en hamburgertallrik från Mexikana och en film (dock kommer jag inte ihåg vilken). Under filmen somnade Tomas och vaknade sedan upp precis när jag och Tony avlägsnade oss. Man kan lugnt påstå att han inte var reda för att bygga något i alla fall. En trevlig helg som tåls att upprepas... Flera tusen gånger om. Och som jag så fyndigt kom på under en kort vistelse på ica: "Alkolist, in it for life"!

Inga kommentarer: