Alldagligt babbel

Är helt jäkla slut efter allt jobbande. Ska kliva upp klockan 06:00 hela veckan nu. Fast lite skönt är det också, man får ju lite kväll då. Och hellre kväll än morgon faktiskt.

Har lyssnat mig nästan döv på Mer De Noms. Det är lite av en skiva som växer med lyssningarna. Fruktansvärt bra. Ah, just ja. Jag tänkte faktiskt skriva något av värde, men det skiter jag i.
Istället bifogar jag en "dikt" som jag precis hittade. Jag tror jag plitade ihop i gymnasiet på en svenskalektion (väldigt inspirerande, ha ha). Om jag inte minns helt fel så fick vi en massa ord på ett papper som vi skulle klippa ut och klistra på ett papper tills alla ord var använda. En halvtasskig variant av kylskåpspoesi alltså... Här är resultatet:

"Aldrig kom alltid. Av en man som trädde fram på ekvatorn.
Stilla, bakom hennes mitt.
I skogen befann sig måsarna, tomma och mot varandra.
Och berget.
Frihet i trängsel."

Gärna "Och berget"...

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte visste jag att jag hade poeter bland mina vänner. och berget.

Johell sa...

Ha ha, det har du inte heller! ;)