Jävligt bra saker, helt enkelt.

Jag har hittat en massa nya saker som jag aldrig trodde jag skulle gilla, i alla fall inte så mycket som jag gör. De flesta är i samma kategori, men det ska du bara skita i (gud vad stursk man kan vara då)!

Black - Ett skjutspel som faktiskt är helt makalöst roligt. Hur många spel är det egentligen som man älskar utan att fatta ett smack av det? Helt plötsligt har man löst ett uppdrag som verkade jättekomplicerat genom att bara skjuta sig egenom det. Se där! Tv-spel for life!

Jack Johnson - Den här mannen har skrivit en av världens vackraste skivor. Som José Gonsaléz fast glatt, och helt jävla underbart. Skivan "In Between Dreams" är helt jävla fantastisk. Rakt egenom. Alla låtar.

Tekken 5 - Det finns en sak som är farligare än ett proffs på fighting-spel, och det är en total amatör som inte vet vilken knapp som är spark samt slag. Helt och totalt sanslöst tempo som också gör det lite tråkigt. Långtråkigt då alltså. Inte mycket variation.

Jack Johnson - Jag skrev det här förut va...?

Anton - För att han hjälpte mig att få igång Cubase och därmed ha en funktionell studio hemma. Blir det bättre än så?

Peter - För att han kommer upp till Sundsvall snart (Öööl!) och också hjälpte mig att få igång Drumkit From hell som är världens bästa program. Realistiska trummor som får vilket riff som helst att låta Bad-ass!

List-ordningen är givetvis skriven utan inbördes ordning, vilket jag hoppas att ni/du fattar. Men alla är ju inte naturbegåvade vad det gäller sannorlikhet så jag skriver det i alla fall. Stort grattis om du fattade ändå.

11 kommentarer:

Hannah sa...

Jag fattade hälften iaf, så lite begåvad känner jag mig allt. Du glömde dock skriva mig högst upp (skojade).

Johell sa...

Det är ju så självklart så det skriver jag inte. ;)

Hannah sa...

Aow, puss!

Anonym sa...

Jacks skivor låter likadant allihopa, men det är bra och riktigt svängigt!

Anonym sa...

Jag gillar honom som sådär "lagommusik" liksom. Brukar låta hans skivor snurra på restaurangen. :) Privat är han lite för snäll för mig! Haha.

Anonym sa...

Haha, tack. Det är viktigt med bra musik. ;) Spelar du?

Anonym sa...

Maynard är grym. Jag ska försöka lyckas se Tool snart igen tänkte jag, såg dem på Roskilde för ett par år sedan och det var bland det bästa jag sett.

Haha, grannarna gotta love en trummis i lägenheten bredvid! ;)

Anonym sa...

De kommer med facklor och pilbågar och spjut. Och en stock att slå in dörren med.

Spelade cello i många år men nu för tiden spelar jag bara gitarr. :) Och försöker lära mig munspelskonsten. Haha.

Anonym sa...

Det vore något för Youtube.

Mest elgitarr men lite stålsträngad också. Nylonsträngad har jag aldrig fastnat för, jag gillar dist för mycket. Haha. Det är jävligt lurigt faktiskt, men jag SKA lära mig bända toner och greja. Countrygirl. Haha.

Anonym sa...

Jag är inte värsta Steve Vai-fräcka-licks-frälst, men jag älskar schysst gitarr. :)
Jag har hört lite av dem förut, men hade för mig att det var lite "metalligare". Det var som sagt ett tag sen, kanske till och med länge sedan. Haha.
Låter bra!

Anonym sa...

Jag har tappat bort inlägget jag skrev. Haha. Förvirringen är total! Har du lyssnat något på Michael Hedges? Där hade vi en riktig gitarrkille. Helt otrolig! Jag kryper till kojs innan jag börjar snurra bort och lämna kommentarer både här och där. Godnatt! :)