Tack och god natt

Denna konversation ägde rum på SubWay i Sundsvall den 24 Mars 2007, kring 02:00. Och den är av sällan skådat slag.

Peter (barndomsvän på besök) har beställt en macka efter min inflyttningsfest och en runda på krogen. Han väntar snällt i kön som inte alls är så påtaglig som den bör vid den tidpunkten. En ur personalen inleder samtal med Peter:

SW-Personal: Hej!
Peter: Hej, jag väntar på min macka!
SW-Personal: Okej?
- Här står dom och kollar några sekunder på varandra
Jag: Jag tror hon vill att du väljer dressing, Peter. (Skrattandes)
Peter: Jaha, ta curry!
SW-Personal Okej... Ursäkta jag blev lite förvirrad.
Peter: Mhmmmm... (Ännu mer förvirrad).

Inflyttningsfesten vart jäkligt trevlig och alla verkade vara på topp. En eloge till Johan och Conny som lyckades klämma i sig nästan en hel flaska Jäger utan att det märktes på dem. Otroligt.

9 kommentarer:

Hannah sa...

Jag kommer alltid tänka på dressing när du nämner Peter i fortsättningen. Vet du hur det känns? Det känns rätt gôtt faktiskt.

Johell sa...

Like gôtt som å nuppe?

Hannah sa...

Môe goare kan ja lôve däj! (Det räcker nu. :P)

Johell sa...

Ha ha. Jag visste att du skulle ledsna till slut! :P

Hannah sa...

Till slut liksom. :P Jag ledsnade redan efter första gången du sa "nuppa" igår. ;D

Johell sa...

Aw. Men du lät mig fortsätta ovetande! :)

Hannah sa...

Det märks att du aldrig lyssnar när jag pratar. Hahaha.

Johell sa...

Jag ignorerar allt för att helhjärtat säga sånna här saker och hur underbar du är. Så allt jag gör är att hålla romantiken vid liv. Dock kanske en och annan viktig rad stryker med, och det är tråkigt. Och jag är jävligt trött just nu...

Hannah sa...

Vad djupt sagt av dig. Och jag är minst lika trött. :(