Hi-tech superman

Återigen har jag bevisat för mig själv att min intelligens inte är så dålig som jag på något sätt alltid får mig att tro. Jag hade nämligen problem med mitt grafik-kort till datorn (nödfaktorn av att ens skriva det här hänger redan över mig). Men Johan, också känd som "räddaren i nöden", sa att det kunde bero på att fläkten som tydligen skall kyla denna kretsbeklädda sak var trasig. Vilket den mycket riktigt var.

Efter många ramsor av svordommar sitter jag nu med en fungerande dator, vilket beror på mina vänners kompetens och min fingerfärdighet med saker jag absolut inte förstår mig på.

Jag köpte en ny fläkt för 149:- på Shiba i stan, och när jag väl kommer hem med denna utomjordiska sak börjar pillandet. Ta ur grafik-kortet, ta loss den gamla fläkten, pilla ihop den nya (värre än Ikea) och sätta dit den korrekt. Jag är mest nöjd över att jag lyckades hitta en alternativ strömförsörjning åt denna lilal men ack så betydliga sak.

Joel vs. Datorn; 1-0.

8 kommentarer:

Tina Di Mauro sa...

Very interesting blog.
Kisses

Hannah sa...

Wowowo, du har en beundrare! (Som antagligen inte förstår ett ord av vad du skrivit).

Jag tycker du är duktig med fläkten!

Johell sa...

Man är fan ett fan om man inte fattar ett skit men ändå tycker det är intressant...

Tack! Jag med. Går runt lite i lägenheten med ett skitstort flin. Nu vet jag i alla fall att det fingulerar.

Anonym sa...

Grattis! Jag orkar fan aldrig sån där skit!

Johell sa...

Jag förstår dig, Ava. "Plötsligt händer det".

shawcross sa...

va? äre svårare att byta fläkt i datorn än att sätta ihop en klippan-soffa? who could have guest? ^^

Johell sa...

Bruksanvisningarna från Ikea går att förstå sig på, och man behöver dessutom inte ha gått 100p datavetande på universitetet.

shawcross sa...

Nä precis, jag var lite sådär ironisk du vet :)