I brist på annat

Jag kom och tänka på när jag var på väg hem ifrån Karlstad i Måndags, och stannade för att fika hos min moster och hennes man i Örebro. Det var en ganska rejäl frukost de bjöd på, och som vanligt drack de kaffe och frågar vänligt om jag dricker kaffé och jag svarar "nej".
Då kommer det som alla hört någon gång; "När ska du lära dig att göra det då?". Det är vida känt att kaffe är en vuxendryck, men hur vuxet är det på en skala, egentligen? Det är precis som rökning eller snusning, man plågar i sig det till en början tills kroppen blir beroende av det och måste ha en mer eller mindre daglig dos. Det är alltså ett beroende man bygger upp som är fruktansvärt mer accepterat än t.ex. tobak, men det är ju likförbannat ett beroende.

Skitsamma.

Imorgon åker jag ner till Karlstad igen. 06:15 går tåget från Sundsvall ifall någon känner för att göra mig sällskap på stationen. Hö hö.

4 kommentarer:

Hannah sa...

Vad djup och smart du är. Blir ju alldeles till mig. :*

Anonym sa...

Jag håller helt med dig på kaffefronten. Dock har jag redan plågat mig igenom det första stadiet så nu sitter man i kaffe-träsket.

Anonym sa...

Kaffe är skit, börja inte!

Nostalgia sa...

men det är ju så...gott :o