Ikea-fenomenet

Jag var på Ikea idag med min kära mor, målet var att köpa ett lakan och en pall/stol att ha vid datorn. Väl där sitter det som vanligt folk lite överallt och bara pratar, som om det vore en bra och avslappnad miljö att bara sitta och umgås i. Man märker dem varje gång man är där, och jag fattar fortfarande inte vitsen med det. Är det för att folk är där och går så pass länge att man helt enkelt måste ta en paus lite här och där?

Skitsamma, det vart en pall för 39kr, ett lakan som jag inte kommer ihåg priset på, några glödlampor och "tassar" till pallen. Mission accomplished.

Detta var alltså ett ärende som för mig, om jag varit ensam, skulle ta max 15 minuter. Jag la till ungefär 5 minuter på att läsa kartan för hur man hittar ut också. Eftersom min mor är av det kvinnliga slaget tog det ungefär det fyrdubbla.

Hurra för trendiga möbelvaruhus som verkligen tar död på allt vad livslust heter.

1 kommentar:

Hannah sa...

IKEA är himlen. Vi ska dit. Och vi ska göra det till en heldag!