Mer än man är värd...

Min FÖRSTA riktiga dag på jobbet idag. Tog samtal helt själv och jag frågade chefen tusen frågor och fick alltid vettiga svar! ha ha. Det gick svinbra och allt känns underbart just nu. Plötsligt piper det till i fickan och min far hade komponerat ett SMS, "ditt lönebesked har kommit". Jag blev dock inte så uppspelt eftersom jag endast jobbat 8 dagar (med början den 16:e), så jag tänkte att en tusanlapp inte var så jäkla fantastiskt. Ha ha. När jag kommer hem har jag fått en lön på 5994kr... VA?! Det är ju som Simon sa en gång i tiden; "Det är ju mer än min familj är värd!".

Det är så jävla fantastiskt jävla superskönt att ha ett vettigt jobb! Speciellt när lönen kommer den 25 och inte 27 som på fittjävla WeCall (som jag hatar mer än någonting). Att dom ens kan kalla sig "arbetsplats" är ju bortom ord. Jävligare ställe har jag aldrig satt min fot på. Så nu säger jag bara; UP YOURS WECALL! Ha ha ha!

4 kommentarer:

Thessan sa...

Vet du vad din mamma sa igår?

Jag har väl också en tanke. Vad har du för tanke? VADÅ tanke...Nu blir jag sur..

Anonym sa...

haha känner jag lite agressivitet strömma från det här inlägget? Hahaha

Johell sa...

Pengar gör saker med människor! ;)

Anonym sa...

Heey! :D Vad härligt att du fått en bra lön trots att du jobbat så pass lite! Och härligt att du faktiskt fick lön samma månad som du började.. På många arbetsplatser får man ju lönen månaden därpå om man börjar mitt i en månad. :)

Jag fick strax över 6000 kr i lön den här månaden jag med.. men för mig är det inte en bra lön.. fast det hänger väl ihop med att jag har en hyra och räkningar på ca 4000 kr sammanlagt. :/ och nästa månad får jag nog bara 4000-5000 kr i lön. och det är ju på den lönen man måste köpa julklappar.. jäkla pengar. varför kan man inte vara gjord av pengar? :D

Hoppas du får en trevlig helg iaf! :D